Portada > Not√≠cies El jovent gaudeix d‚...
 

23/03/2017

[Tornar]

El jovent gaudeix d’una tarda de hip hop i rap amb Pau Llonch

Beat, Loop, Sample, Sampler, Seqüenciador són alguns del conceptes bàsics del vers i la rima

Una desena de joves van participar al taller de vers i rima realitzat per Pau Llonch el passat per divendres a la sala de les Corts Catalanes del claustre de Sant Francesc. 


Poesia, vers, música, rima, integració, antiracisme... són els gèneres i els valors que la regidoria de joventut de l’Ajuntament en col·laboració amb l’Oficina Jove de la Conca de Barberà s’han fixat per a la realització del taller.

El Pau, activista, productor i cantant d’At versaris, va explicar als assistents que el hip hop és un moviment artístic que va néixer a principis de la dècada del 1970 entre les comunitats afroamericanes i hispanoparlants del barri sud del Bronx, al districte del Bronx de Nova York. La concepció clàssica del hip-hop se centra en l'existència de quatre aspectes o "pilars" de la cultura: El MCing (o rapping), el DJing (o turntablism), el breakdancing (o bboying) i el graffiti. Hi ha qui dóna la mateixa importància a altres pilars com el beatboxing, l'activisme polític, el disseny de roba o el de complements. Beat, Loop, Sample, Sampler, Seqüenciador són alguns del conceptes bàsics d’aquest gènere. Pels amants del Hip Hop, el vers, la rima i sobretot, la melodia són elements fonamentals. També va destacar la importància de l’ús del vers des del punt de vista lingüístic (discurs, estructura textual, persona i temps verbal, recursos literaris…).

Amb aquesta acció es volia potenciar la participació dels i les joves i la integració de tothom en el “grup classe” així com transmetre’ls valors d’igualtat i respecte als altres, amb un contingut clau, l’antiracisme (un repàs històric sobre les polítiques i els règims que han institucionalitat tot tipus de discriminació amb l'objectiu d'arribar a l'actualitat i despertar la consciència crítica sobre el racisme i la discriminació aquí i ara, de carrer i estructural/institucional). També com a segona pota hi ha l’escriptura i la creativitat a través del hip hop, una eina amb continguts socials i integradors  que s’ha demostrat molt propera als adolescents.

Aquest taller també volia esdevenir una eina per a educar en la igualtat de gènere, procedència geogràfica o classe social. Exprimir la multiplicitat de vessants creatives del hip hop per a educar en la concepció que “tothom té alguna cosa a aportar, tothom té algun mecanisme d’expressió artística a potenciar”.

Els i les joves van concebre una cançó sobre un “beat” aplicant alguns dels recursos estudiats. Per acabar els i les alumnes van fer una demostració en públic dels les rimes i versos composats.